Een goede loon-/arbeidsverhouding dankzij daadkrachtig en hands-on verzuimbeleid

VeranderVerzuim-Blog-Onze-manier-van-werken-11.jpg08 aug

Personeel is de motor van je organisatie en tegelijkertijd de grootste uitgavenpost. Daarom is het belangrijk hier met zorg mee om te gaan. Is er bijvoorbeeld sprake van aanhoudend veel ziekteverzuim of het achterblijven van resultaat ondanks voldoende personeel? Trek dan niet te snel conclusies maar schakel een verzuimexpert in. Bij adviesbureau Verander Verzuim hebben we een brede kennis en een daadkrachtige hands-on werkwijze waarmee we alle vormen van verzuim, alles wat de ruil werk in ruil voor loon verstoort, weten aan te pakken.

Verzuim aanpakken en voorkomen

“Wij pakken heel pragmatisch samen met onze klanten een probleem aan. Vervolgens leggen we de regie weer bij hen terug door kennis over te dragen en hen vaardigheden aan te leren waarmee verzuim en andere problemen tegen worden gegaan. Op deze manier zijn ze niet jarenlang van externe hulp afhankelijk”, aldus Eva Vester-Vles, directeur van Verander Verzuim.

Zo helpen we bijvoorbeeld managers, casemanager en HR-medewerkers, binnen grote organisaties bij het aanpakken van verzuimcasussen of het opzetten van een verzuimbeleid of protocol. Of bij kleinere bedrijven de directeur of de eigenaar, bij het voeren van goede functioneringsgesprekken, verslaglegging en kritische dossiervorming. Ook leren we ze aan om te kijken in mogelijkheden in plaats van beperkingen.

“We voeren het juiste gesprek, met de juiste persoon op de juiste plaats.”

neem contact met ons op ▸

Een complexe puzzel oplossen

Een verzuimvraagstuk kan een grote, complexe puzzel zijn. Bij Verander Verzuim zijn we er goed in deze puzzel te leggen en samen met werkgever en werknemer op te lossen. Wanneer er sprake is van werk gerelateerd verzuim, onderzoeken we alle lagen binnen het bedrijf. We spreken vaak over de bodemplaat van de organisatie die een afspiegeling geeft van de problemen die zich afspelen in een organisatie.

We leggen als het ware een vergrootglas op deze bodemplaat van de organisatie, en gaan met de werkgever op zoek naar duurzame oplossingen voor hun verzuimproblemen. Wat is de bedrijfscultuur? Hoe gaat men met elkaar om? Vindt Klaasje dat hij op de functie van Pietje had moeten zitten? Vindt Jantje dat Keesje zich altijd met zijn werk bemoeit? Wij streven ernaar dat iedereen met wie we in gesprek gaan echt zegt wat hij vindt. Alleen dan kunnen we problemen oplossen. Eva: “We voeren het juiste gesprek, met de juiste persoon op de juiste plaats.”

Open en eerlijke werkwijze

Daarnaast staan wij altijd open voor feedback. Wij staan voor een transparante werkwijze waarbij openheid en rechtvaardigheid hoog in het vaandel staan. Heb je een vraag of een opmerking? Kom dan gerust bij ons langs om dit met ons te bespreken. Binnen ons team is ook altijd ruimte voor intervisie of overleg. Komen we erachter dat iets niet binnen onze mogelijkheden ligt? Dan schakelen we altijd een partij in die daar wel goed in is. Zo werken we bijvoorbeeld samen met een arbodienst, die ons bij ziektevraagstukken ondersteunt. Eva: “Doe waar je goed in bent en weet waar je beperkingen liggen. Alleen dan kun je op de juiste wijze hulp bieden en het gewenste resultaat bereiken.”

neem contact met ons op ▸

« Terug

Scroll naar boven